SAD -Servei d'Atenció Domiciliària
És un servei d’assistència a domicili, mitjançant una treballadora familiar i/o auxiliar de la llar, que en uns dies i hores concrets a la setmana es desplaça al domicili de l’usuari per realitzar un seguiment i atenció d’aquest i ajudar-li a desenvolupar les tasques de la vida diària que de manera autònoma no pot realitzar.
Òrgan administratiu responsable: Regidoria d’Acció Social i Ciutadania
Aquest servei inclou dos tipus d'ajudes:
- Atenció de les necessitats de la llar: Aquest tipus de tasques inclouen la neteja de la llar (excepte les neteges de la llar a fons) entre d'altres.
- Cura personal: La persona beneficiària rep ajuda per realitzar totes aquelles accions relacionades amb la cura personal, com la higiene, vestir-se i desvestir-se i repassar i cosir la roba d'ús personal, fer el llit, fer el menjar (segons dietes establertes) i rentar la roba (tant a mà com amb rentadora), entre d'altres.
Copagament: Va en funció del nivell econòmic (ingressos, bens mobiliaris i immobiliaris) de la persona usuària. Com a màxim es paga el 65% del cost del servei
Quan es pot demanar?:
Durant tot l'anyQuin cost té:
Hi ha copagament en funció del nivell econòmic que la persona usuària del servei
Quan es dóna resposta:
L’alta del servei s’atorga en funció de la disponibilitat del mateix.
Quina documentació es lliura? Sol·licitud d’ajut
Sentit del silenci adminitratiu? Negatiu
Qui pot sol·licitar-ho:
Persones amb grau de dependència reconegut que els hi dona dret a accedir a aquest servei
Persones grans o amb discapacitat i/o malalts que tinguin incapacitat física, tant en situacions permanents com transitòries, amb dificultats econòmiques que impossibiliten que puguin cobrir aquest servei de manera privada.
Cal aportar:
-
Sol·licitud
-
Declaració responsable
- Extractes bancaris dels comptes corrents dels darrers 6 mesos
- Resolució de dependència
Canals de tramitació:
-
Presencial
-
Telemàticament
Tramitar ara