Prestació per al manteniment de les depeses de la llar per a determinats col·lectius

Dimarts, 26 de novembre de 2019

Prestació adreçada a les persones que no poden atendre amb llurs ingressos les depeses pròpies del manteniment de la llar habitual, pel fet que el/la cònjuge o el familiar fins a segon grau de consanguinitat o afinitat amb qui compartia despeses ha mort. Té com a finalitat garantir l’ús de l’habitatge habitual.

Òrgan administratiu responsable: Regidoria d’Acció Social i Ciutadania 

Quina quantitat es cobra?

La quantia màxima de la prestació és de 540€ anuals abonats en dotze mensualitats de 45€. La quantia mínima a percebre és de 6€ mensuals.

Qui el pot demanar?

Els requisits que han de complir les persones interessades són:

  • Residir legalment a Catalunya.
  • Fer front amb els seus únics ingressos al manteniment de les despeses de la seva llar (llum, aigua, gas...).
  • Haver compartit amb el/la cònjuge o familiar que ha mort les despeses de la llar.
  • Haver tingut dependència econòmica de la persona difunta.
  • No estar ingressat/ada en un centre d'acolliment residencial, sanitari, o de naturalesa anàloga. Les persones que visquin en habitatges tutelats sí que poden ser beneficiàries d’aquesta prestació.
  • No estar ingressat/ada en un centre penitenciari en règim ordinari o tancat.
  • Tenir uns ingressos, per tots els conceptes, iguals o inferiors a l’import que es fixi anualment.

Els requisits necessaris per percebre aquesta prestació són comprovats mitjançant la informació disponible a les diferents Administracions Públiques i accessibles a través dels serveis i consultes d’interoperabilitat existents.

Inicialment no es requereix cap document perquè els requisits necessaris per percebre aquesta prestació són comprovats mitjançant la informació disponible a les diferents Administracions Públiques i accessibles a través dels serveis i consultes d'interoperabilitat existents.

En el cas de necessitar algun tipus d'informació addicional, aquesta serà sol·licitada mitjançant un requeriment.

Quan es pot demanar?:

Durant tot l’any.

Quin cost té:

Cap

Quan es dóna resposta:

Tres mesos des de la recepció de la documentació

Quina documentació es lliura? Còpia de la sol·licitud

Sentit del silenci administratiu? Negatiu

Canals de tramitació:

Serveis a la Persona

Can Feliciano, s/n - 08380 Malgrat de Mar - Barcelona (Catalunya)
Telèfon: 937 614 386
Fax: 937 653 360
Horari:  
Horari: De dilluns a divendres de 8h a 14:30h
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 21.04.2020 | 09:23