Lliurament i recuperació d’objectes perduts
L'Oficina de Troballes, adscrita al servei de Policia Municipal, s'encarrega de la gestió dels objectes perduts i trobats en el terme municipal de Malgrat de Mar, així com d'aquelles altres troballes que arriben a l'Ajuntament de Malgrat de Mar de ciutadans/ciutadanes residents al nostre municipi.
Òrgan administratiu responsable: Policia Local
Per a consultes específiques sobre troballes, les persones interessades, poden presentar-se personalment a les dependències de la Policia Local de Malgrat de Mar o bé, enviar la seva consulta a l'adreça de correu electrònic policialocal@ajmalgrat.cat.
En cas de troballes identificades, s'avisarà i es posarà l'objecte a disposició de la persona propietària o de l'entitat o administració competent.
En cas de troballes de propietat desconeguda o no reclamades per la persona titular, després de les recerques i gestions policials, es dipositaran durant el termini legalment establert en el dipòsit d'objectes perduts/trobats i es donarà publicitat a l'edicte.
Què cal fer quan ens trobem diners o algun objecte al carrer
S’ha de comparèixer personalment a la Policia local amb els diners o l’objecte/s trobat/s.
- Signar l’acta de recepció / lliurament d’objectes.
- Perquè el trobador de bona fe pugui exercir, en la forma i termini legalment establert, el seu dret a reclamar l'objecte trobat, se li lliurarà còpia de l’acta de recepció de l’objecte on es farà constar les seves dades personals, la descripció i característiques de l'objecte, així com la data i lloc de localització i lliurament.
Com poden recuperar l’objecte lliurat no reclamat pel legítim propietari:
Quan els propietaris siguin desconeguts i hagi transcorregut el termini de 6 mesos d’informació pública al tauler d’anuncis de l’Ajuntament, la troballa podrà ser lliurada a qui l’ha trobat, si així ho sol•licita, presentant una instància al registre d’entrada de l’Ajuntament.
Un cop transcorregut el termini de 30 dies naturals, comptats a partir del dia següent a la fi del termini de custòdia, sense que s'hagi reclamat l'objecte o els diners perduts i sense que la persona trobadora n'hagi reclamat la devolució, passarà a ser de titularitat municipal i se li donarà la destinació que correspongui.
Com poden recuperar l’objecte els legítims propietaris:
Qualsevol persona que cregui que és el legítim propietari d’una troballla i que prèviament hagi denunciat una pèrdua, podrà comparèixer personalment a la Policia local a fi d’esbrinar si tenim l’objecte que ha perdut i poder-lo recuperar.
Per això, serà necessari:
- El seu DNI
- La denúncia corresponent
- La factura, contracte o qualsevol document que demostri la titularitat de l’objecte.
Claus:
El legítim propietari haurà de demostrar que són seves per mitjà d’una còpia, o obrint el vehicle corresponent.
Telèfon mòbil:
El legítim propietari haurà de demostrar que l’aparell és seu amb el codi PIN/FACTURA.
On es gestiona?
Lloc, horari i persona de contacte per recollir els objectes perduts:
- Lloc: servei de recepció i d'atenció ciutadana de la Policia Local.
- Horari: de dilluns a divendres, excepte festius.
Quin cost té:
Gratuït
Quan es dóna resposta:
El termini màxim per a resoldre la sol·licitud de recuperació de l’objecte és de 3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, actuarà el silenci administratiu l’efecte del qual serà negatiu.
Qui pot sol·licitar-ho:
Tothom que hagi trobat o perdut objectes.
Cal aportar:
-
Sol·licitud genèrica
- Acta de recepció / lliurament que va signar en el moment que va dipositar la troballa a la Policia local
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Tramitar ara -
Presencial
Cal demanar cita prèvia