Recaptació : Fraccionament d'impostos i tributs
Sol·licitud de fraccionament del pagament dels impostos, les taxes i els preus públics.
Òrgan administratiu responsable: Gestió Tributària
No es poden fraccionar els deutes de venciment periòdic i notificació col·lectiva de l'any en curs, ni els deutes que siguin inferiors a 300,00€.
Com a norma general el deute es fracciona en 10 terminis com a màxim i amb quotes mínimes de 60,00€. En el cas d'ajornaments, el termini màxim del mateix no excedirà de l'any.
No s'exigirà garantia quan l'import dels deutes l'ajornament o fraccioinament dels quals se sol·licita sigui inferior a 3.000,00€.
Les quantitats ajornades o fraccionades s'ha de pagar amb l'interès de demora, tal com especifica la Llei General Tributària.
Documentació a aportar:
- Sol·licitud d'ajornament o fraccionament
a) Persones físiques (només en cas que l’interessat no autoritzi a l’Ajuntament a realitzar automàticament les consultes necessàries per a resoldre l’expedient):
- Full de salari, pensió atur, de tots els membres de la unitat familiar.
- Fotocòpia de la última declaració de renda i patrimoni, si fos el cas.
b) Empresari individual o professional:
- Fotocòpia de les quatre darreres declaracions trimestral d'IRPF o declaració de renda.
c) Persona Jurídica:
- Fotocòpia dels tres darrers pagaments fraccionats de l'Impost de Societats o Declaració anual.
- Fotocòpia de DNI del representat legal de la societat.
- Fotocòpia de l'escriptura de poders del representant legal de la societat o escriptura on consti com administrador.
- Balanç, compte de pèrdues i guanys, memòria anual i informe d'auditoria, de l'últim exercici tancat.
- Últim Balanç de comprovació de sumes i saldos.
- Els següents ratis referits a l'últim balanç:
Rati de garantía= Actiu Real / Exigible Real
Solvència corrent= Actiu circulant / Passiu circulant
Solvència a llarg termini = Actiu fix / Exigible llarg termini
Tresoreria = (Disponible + Realitzable a llarg termini) / Exigible a llarg termini
Quin cost té:
L'interès de demora
Quan es dóna resposta:
15 dies
Sentit del silenci administratiu? Desestimatori
Quina documentació es lliura? Còpia de la sol·licitud. Posteriorment s'enviarà la resolució de la sol·licitud concedint o denegant el fraccionament.
Qui pot sol·licitar-ho:
Les persones o societats mercantils que: són titulars d'impostos, taxes o preus públics o poden justificar degudament les dificultats que tenen per fer el pagament en el moment i la forma habitual.
Cal aportar:
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Cal annexar al formulari web la documentació que s'indica en l'apartat de documentació a aportar.
Tramitar ara -
Presencial