La unitat contra l'incivisme de la Policia va trametre 403 denúncies l'any passat
El compliment de les ordenances municipals i la lluita per combatre l'incivisme i els actes vandàlics és un dels àmbits als quals la Policia Local hi dedica més hores de feina. Amb l'objectiu de fer complir les ordenances i millorar la seguretat ciutadana, s'ha creat una unitat especialitzada en la lluita contra l'incivisme.
Segons dades facilitades per la Policia Local, durant el 2013 l'activitat de control administratiu i de civisme és semblant a la de l'any anterior. Al 2013, la Policia Local de Malgrat va portar a terme 1.038 serveis i l'any anterior, 1.074. Del total del 2013, 403 van ser sancions per incompliment de l'ordenança municipal de civisme, 190 per consum i tinença de drogues, 129 per infringir la normativa d'animals, 114 per obres i ocupacions de via pública i 103 per vehicles abandonats, entre altres.
La Policia Local va intensificar l'any passat la vigilància i les denúncies de les conductes incíviques, sobretot a la zona d'oci. des del cos policial de Malgrat es posa de manifest que el gran repte "continua sent millorar el comportament dels usuaris a la zona turística i d'oci".
Per altra part, la Policia Local va realitzar l'any passat 1.269 serveis assistencials, entre els quals 46 van ser amb menors d'edat i 394 d'ajuda i auxili a persones. A més, els agents van realitzar la campanya d'aproximació a la gent gran, que cada any es fa entre desembre i gener, per preocupar-se pel seu estat de salut i seguretat, posant-se en contacte amb més de 1.200 persones majors de 70 anys i apropar-se a més de 1.000 domicilis.