Data d'aprovació o darrera modificació: 08/04/2020
AT 16: ACTIVITATS DE TRACTAMENT DE L’ÀMBIT DE SEGURETAT CIUTADANA
Àmbit del tractament
Seguretat ciutadana
Denominació de l’activitat del tractament
Seguretat ciutadana
Base jurídica
Compliment d’una obligació legal, d’acord amb l’article 6.1.c) RGPD
Missió en interès públic o exercici de poders públics, d’acord amb l’article 6.1.e) RGPD
Finalitats del tractament
Gestió de la seguretat pública
Gestió del Registre d’armes i gestió dels permisos d’armes de competència municipal
Actuacions de la grua municipal
Gestió i control dels vehicles abandonats
Gestió del dipòsit de vehicles i gestió del cobrament de taxes associades
Gestió i control dels objectes perduts
Recollida d’animals abandonats
Custòdia de detinguts
Actuacions de mediació
Actuacions amb fins policials
Assegurar la protecció i seguretat de les persones i béns del municipi.
Prevenció de situacions de risc i el manteniment de l'ordre públic (mitjançant la tramitació de denúncies, atestats, informes tècnics, tramitació de citacions judicials, tramitació de permisos d'armes, el funcionament de les juntes de seguretat i relacions amb altres cossos de seguretat) i el control de la via pública (control i informació d'activitats a la via pública, autoritzacions d'ocupacions de la via pública, tramitació d'expedients de vehicles abandonats o mal estacionats, gestió d'objectes perduts, ordenació del trànsit, gestió de les zones d'aparcament, control d'animals domèstics abandonats, etc.)
Garantir la seguretat de les persones, béns i instal·lacions
Gestió de les intervencions de la policia local
Creació d’expedients de les intervencions de la policia local, amb la recollida de les dades de fets, persones i entitats implicades
Col·laboració de la policia municipal amb organismes judicials i altres cossos de seguretat pública
Enregistrament de trucades i comunicacions amb els ciutadans
Gestió i manteniment dels càrrecs i grups operatius en cas d’activació de qualsevol emergència i/o simulacre, mitjançant la creació de llistes dels grups operatius
Enviament de missatges i alertes relacionades amb la seguretat pública en el municipi
Autoritzacions per a les zones de càrrega i descàrrega
Gestió de les activitats de manteniment i gestió de la mobilitat i la circulació a la via pública
Gestió de les zones de circulació restringida al municipi
Recepció de sol·licituds d’activitats que es realitzen a la via pública
Tramitació, expedició i manteniment de les “Targetes de discapacitats”
Càmeres de seguretat ciutadana
Categories d’interessats
Persones sol·licitants
Ciutadans
Persones objecte d’actuacions policials o relacionades amb elles
Representants legals
Categories de dades personals
Dades identificatives:
Nom i cognoms
DNI/NIE/Passaport/Targeta de resident
Adreça postal
Adreça electrònica
Signatura manuscrita
Signatura electrònica
Telèfon fix
Telèfon mòbil
Imatge
Veu
Dades de característiques personals:
Dades familiars
Sexe
Estat civil
Data de naixement
Lloc de naixement
Edat
Nacionalitat
Característiques físiques
Dades de circumstàncies socials:
Propietats o possessions
Matrícula vehicle
Situació familiar
Permisos i autoritzacions personals
Aficions i estil de vida
Dades relatives a sancions i infraccions administratives:
Infraccions administratives
Sancions administratives
Dades economicofinanceres i d’assegurances:
Dades bancàries
Número de targeta de crèdit
Reduccions, exempcions, deduccions i altres beneficis
Dades tributàries
Dades de categories especials
Dades biomètriques (empremta dactilar)
Origen racial o ètnic
Salut (proves alcoholímetre, lesions, etc..)
Categories de destinataris de comunicacions
Jutjats i tribunals
Altres Administracions Públiques
Forces i Cossos de Seguretat
Tercers encarregats del tractament
Companyies asseguradores
Transferències internacionals
No es realitzen
Termini previst de conservació
Les dades seran conservades durant el termini necessari per complir amb la finalitat per la qual van ser recollides i d’acord amb els terminis previstos a les taules d’avaluació documental, aprovades per la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental o en la normativa de procediment administratiu i d’arxiu històric.
Descripció general de les mesures tècniques i organitzatives de seguretat
Les activitats de tractament que duu a terme l’Ajuntament es desenvolupen tant de forma automatitzada com no automatitzada. Les mesures de seguretat tècniques i organitzatives implantades s’adrecen a garantir, de forma particular: el control d’accés físic als equipaments on es processen les dades, el control dels suports que poden contenir les dades personals, el control de l’emmagatzemament de les dades, el control dels usuaris autoritzats a accedir a les dades i del tipus d’accés que hi fan, el control de la transmissió de les dades i el seu transport i el control de la disponibilitat i integritat de les dades.