L'Ajuntament destina 800.000 euros a restablir mínimament els Serveis Municipals

Última revisió 27-11-2025 14:47
27/11/2025

El ple de l'Ajuntament ha aprovat aquest matí a primera hora en sessió extraordinària una modificació de crèdit per fer front als 798.266,85 euros que sumen les despeses per poder tornar a restablir mínimament els Serveis Municipals del consistori. Un devastador incendi va arrasar la setmana passada tota la logística que els serveis d'Obra Pública, Enllumenat i Espais Verds tenien en unes naus del polígon industrial de Can Patalina. 

L'Ajuntament treballa des de fa dies en l'elaboració d'un llistat dels danys provocats per l'incendi, que permetrà fer una valoració econòmica de les pèrdues, així com, gestiona les tramitacions corresponents amb les asseguradores. 

Paral·lelament, i per restablir mínimament els Serveis Municipals que donen resposta a les necessitats de Malgrat de Mar pel que fa a Obra Pública, Enllumenat i Espais Verds, s'ha aprovat una modificació pressupostària per cobrir les despeses. 

Per poder tornar a activar els Serveis Municipals cal llogar vehicles, ja que el foc va calcinar els 20 que tenia en el seu parc mòbil. Llogar nous vehicles per un termini de vuit mesos costarà uns 192.000 euros. L'adquisició de nova maquinària, eines i  materials ascendirà a 357.054,3 euros: 49.063,25 euros per a enllumenat i instal·lacions, 63.232 euros per a via pública i obres, 141.886,43 euros per a espais verds i 130.419,17 per a actes. 

També s'han previst 24.700 euros per al lloguer d'una nau d'uns 400 metres quadrats per un termini de tretze mesos. La reposició de mobiliari i logística de les platges  costarà uns 20.000 euros. 

El lloguer de material necessari per als actes de la festa major de Sant Nicolau de la pròxima setmana tenen una despesa d'11.600 euros.

Per altra part, també s'ha comptabilitzat que enderrocar les naus cremades costarà 150.000 euros, més 11.616 euros del projecte d'enderroc i la coordinació de seguretat de les tasques. 

A més, la vigilància nocturna, que garanteix que no s'accedeix a l'interior dels magatzems afectats pel foc, ja que hi ha perill d'esfondrament, costa 3.750 euros més. 

Tots els grups municipals, a excepció de la CUP que no ha pogut assistir a la sessió, han votat a favor de la modificació necessària per fer front a aquesta despesa. 

 

Notícies relacionades: 

Un devastador incendi destrueix els magatzems i tota la logística dels Serveis Municipals de l'Ajuntament

Imatge del ple
Imatge de la votació del ple extraordinari d'aquest matí. Foto: AjMalgrat.