Aprovada la Carta de Serveis de l'Oficina d'Atenció Ciutadana

Última revisió 14-07-2021 14:17
15/01/2021

El ple de l'Ajuntament va aprovar anit per unanimitat la Carta de Serveis de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, un compromís amb la ciutadania per construir un govern local més transparent, analitzar el model d’atenció per millorar-lo i elaborar un sistema de seguiment i avaluació. Tots els grups municipals van votar a favor de la Carta de Serveis de l'OAC, que es va posar en marxa a l'estiu de 2018.

L'Ajuntament va sol·licitar del Catàleg de Serveis 2020 de la Diputació de Barcelona el recurs tècnic de Cartes i catàlegs de serveis per al desenvolupament, entre d’altres, de la Carta de Serveis per a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). De maig a novembre de 2020 s’ha rebut el suport de la Diputació per a definir la Carta de Serveis amb l’objectiu de contribuir a construir un govern local més transparent, avaluar el model d’atenció per millorar-lo, i elaborar un sistema de seguiment i avaluació. L'Oficina d'Atenció Ciutadana té com a objectiu facilitar la relació entre l'administració i el ciutadà, així com evitar desplaçaments del ciutadà dins l'Ajuntament.

Aquest document recull els serveis que es presta a la ciutadania i els estàndards de qualitat que l'administració es compromet a donar.

Els compromisos de qualitat, indicadors de mesura i mesures d'esmena davant d'incompliments són els següents:

  1. Garantir que la valoració mitjana de les persones usuàries sobre la competència professional del personal que l'ha atès/a sigui igual o superior a 8,5 punts sobre 10.
  2. Garantir que el 90% de les persones usuàries valorin la qualitat del servei prestat amb un mínim de 8,5 punts sobre 10.
  3. Garantir que en 80% dels casos el temps d'espera màxim fins a ser atès/a presencialment és igual o inferior a 5 minuts des de l'arribada.
  4. Atendre al 85% de les persones usuàries amb cita prèvia en un termini màxim de 5 dies naturals des de la sol·licitud.
  5. Garantir que la valoració mitjana de les persones usuàries sobre la simplicitat de la tramitació electrònica sigui igual o superior a 7,5 punts sobre 10.
  6. Garantir que la valoració mitjana de les persones usuàries sobre l'espai d'atenció ciutadana sigui igual o superior a 7 punts sobre 10.

Anualment es publicarà i es farà difusió de l’informe de seguiment de la Carta de serveis.