L'institut Ramon Turró obté el Premi d'Experiències educatives Josep Pallach

Última revisió 14-01-2020 14:26
11/03/2013

L'Institut Ramon Turró i Darder ha guanyat la 9a edició del Premi Nacional d'Experiències Educatives Josep Pallach pel seu projecte "Una televisió a l'escola: l'explotació a l'aula dels mitjans audiovisuals". L'acte de lliurament, celebrat dissabte al matí a l'Ajuntament de Figueres, va ser presidit per l'alcaldessa, Marta Felip, i la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau. El projecte de Teleturró de l'institut va rebre també un guardó dels premis "El CAC a l'escola al juny del 2011.

Dels 17 treballs presentats, el jurat d'aquest prestigiós reconeixement pedagògic ha decidit enguany atorgar un premi únic, dotat amb 5.000 euros, de l'edició 2011-2012 a l'institut de Malgrat. El jurat ha destacat ?l'estructuració de l'experiència i la seva continuïtat des de l'any 2009, així com la importància que es dóna a la integració de l'alumnat cercant activitats motivadores com a lluita contra el fracàs escolar?. També en remarca l'abast extraescolar i el caràcter interdisciplinari i globalitzador del projecte. Van ser presents a l'acte de lliurament el director de l'institut, Jaume Carles, i el professor del centre Carles Tagua, impulsor i responsable del projecte de Teleturró.

El jurat de la 9a edició del Premi d'experiències educatives Josep Pallach ha estat presidit pel regidor d'Educació de Figures, Josep Ma Godoy; i format per Antònia Pallach, filla del pedagog i polític figuerenc i professora de la Universitat de Tolosa; Mercè Castelló, directora de l'Institut Cendrassos; Marta Ros, inspectora d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya; Montserrat Nogue, directora del Servei Educatiu de l'Alt Empordà; i Josep Maria Soler, president de la Fundació Pallach.

L'Ajuntament de Figueres instaura el Premi d'Experiències Educatives Josep Pallach el 2002, recuperant l'antic i desaparegut Premi d'Experiències Pedagògiques Alt Empordà (1983-1994). Josep Pallach era un polític i pedagog figuerenc, un home d'ideals profundament democràtics, obligat punt de referència en qüestions socials, que provocava constantment el debat en les seves classes i fora d'elles, conscient que amb això ajudava a reflexionar i a comprometre's en l'educació i el país.

Font de la informació i de la fotografia: Servei de Comunicació de l'Ajuntament de Figueres