L'Ajuntament tanca un nou pla d'ocupació, que ha donat feina a 13 persones de l'atur durant sis mesos

Última revisió 14-01-2020 15:37
03/07/2012

La regidora de Promoció Econòmica, Rosa Maria Aubanell, i la d'Acció Social i Ciutadania, Mercè Mora, van tancar divendres al migdia el pla d'ocupació, iniciat al desembre, i que ha donat feina a l'Ajuntament durant sis mesos a 13 persones que estaven a l'atur. Durant la cloenda, la regidora de Promoció Econòmica va fer un repàs dels darrers sis anys de gestió dels plans d'ocupació desenvolupats per l'Ajuntament i que ha donat feina a 108 persones.

Rosa Maria Aubanell va recordar que durant aquests sis anys en els quals l'Ajuntament de Malgrat ha portat a terme plans d'ocupació en 10 convocatòries diferents s'han desenvolupat 37 projectes. Els plans d'ocupació, mitjançant els quals el consistori contracta persones de l'atur, no tindran continuïtat perquè la Generalitat de Catalunya -impulsor d'aquests projectes- ha retallat en un 97% la despesa que s'hi destinava. Durant l'acte de cloenda, cada treballador va rebre un certificat per la formació realitzada i la feina desenvolupada durant aquests sis mesos de contracte amb l'Ajuntament. Aquest darrer pla d'ocupació que s'ha portat a terme, estava format per sis actuacions diferenciades:

1. Suport a accions de dinamització del mercat de treball: portada a terme des de Promoció Econòmica, i on han participat una tècnica auxiliar d'interacció amb les empreses i una tècnica auxiliar d'Inserció Laboral.

2. Suport a la gestió tècnica de l'equip de Serveis Socials: portada a terme des de Serveis Socials, i on han participat dues gestores de suport a Serveis Socials.

3. Suport i acompanyament a les activitats adreçades als joves: portada a terme des de Joventut, i on ha participat una animadora.

4. Digitalització dels fons documentals fotogràfics de l'Arxiu Municipal de Malgrat de Mar: portada a terme des de l'Arxiu Municipal, i on ha participat un ajudant d'arxiu.

5.Confecció d'un cens d'edificis amb condicions d'habitabilitat deficient: portada a terme des de Serveis Econòmics, i on han participat quatre agents territorials.

6. Informadors ambientals: portada a terme des de Medi Ambient, i on han participat una responsable d'informadors ambientals i dues informadores ambientals.

Els 13 treballadors també han rebut aproximadament 46 hores de formació, fent accions formatives d'acollida, medi ambient, igualtat d'oportunitats, informàtica, seguretat i salut en el treball, orientació laboral i emprenedoria.