L'Ajuntament signa un conveni de col·laboració amb la Corporació de Salut del Maresme i la Selva en matèria de salut pública

Última revisió 14-01-2020 16:01
25/06/2008

L'alcaldessa, Conxita Campoy, i la gerent de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, Núria Constans, han signat aquest matí un conveni de col·laboració en matèria de salut pública.

Aquest conveni té una durada d'un any i suposa una millora i ampliació del conveni que ja hi havia entre les dues parts. Segons el conveni, el Servei de Salut Pública de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva prestarà assistència tècnica a l'Ajuntament sobre diferents aspectes com:

1.Elaborar els informes sanitaris previs al permís municipal d'activitats subjectes a la normativa sanitària i autorització sanitària de funcionament de les noves activitats que per normativa la requereixin (actualment són la venda minorista de carn fresca i derivats, l'elaboració de menjars preparats i les aplicacions de tatuatge, pírcing i micropigmentació), que inclourà la realització de:

a.Informes de projecte.
b.Inspeccions de control inicial i actes/informes d'inspecció corresponents.
c.Inspeccions i actes/informes posteriors de comprovació de mesures correctores.

2.Revisar els autocontrols analítics que realitza l'Ajuntament per a la gestió dels equipaments municipals: instal·lacions amb risc de dispersió per legionel·la, sorreres dels parcs infantils, piscina municipal, etc.

3.Revisar les actes d'inspecció de l'APS-Cat que transmet a l'Ajuntament.

4.Donar suport a l'Ajuntament i esdevenir l'interlocutor amb el Departament de Salut, en cas de brots epidèmics i alertes de l'àmbit de la protecció de la salut.

5.Realitzar les inspeccions dels establiments de venda minorista de carn fresca i derivats que hagin sol·licitat l'autorització sanitària de funcionament municipal i elaborar els informes sanitaris corresponents.

6.Realitzar les inspeccions de les activitats de tatuatge, pírcing i micropigmentació.

7.Donar suport tècnic en la gestió de les actuacions administratives derivades del control oficial citat en els punts anteriors.

8.Assessorament en protecció de la salut:

a.A la Corporació municipal:
i.sobre les competències en protecció de la salut i les necessitats prioritàries del municipi en aquesta matèria.
ii.sobre la gestió dels seus propis equipaments, si es sol·licita explícitament: mercat municipal, instal·lacions esportives, etc.
iii. Altres: sobre la necessitat d'organitzar cursos de manipuladors d'aliments, sobre els censos de torres i condensadors evaporatius, sobre la gestió del risc de les fonts naturals d'elevada freqüentació, etc.
b.Als particulars i oficines tècniques que ho sol·licitin, sobre els requisits de la normativa sanitària i autocontrols.

9.Coordinació, cooperació i enllaç amb altres administracions i entitats sanitàries:

a.Agència de protecció de la salut i agència de salut pública de Catalunya.
b.Departament de Salut.
c.Servei Català de la Salut.
d.Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona.
e.Agència de Salut Pública de Barcelona.
f.Altres ens locals.
g.Altres organismes i institucions.


Aquest acord de col·laboració determina que la corporació aportarà la dedicació personalitzada tant presencial com no presencial d'un tècnic en Salut Pública un mínim de 14 hores setmana, així com la logística necessària.