L'Ajuntament posa en marxa l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor aquest dijous

Última revisió 12-12-2019 23:12
03/04/2017

L'Ajuntament de Malgrat de Mar posa en marxa l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) aquest dijous. El nou servei s'iniciarà amb una oficina itinerant amb una unitat mòbil rotulada, que s'ubicarà a l'avinguda de Verge de Montserrat el primer dijous de cada mes.

Dijous es posa en marxa l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor a Malgrat de Mar de manera provisional amb un autobús rotulat que és una oficina itinerant de la Diputació de Barcelona. Aquest servei s'oferirà el primer dijous de cada mes de 10.30 h a 13 h i restarà ubicat a l'avinguda de Verge de Montserrat. S'ha triat el dijous perquè és el dia del mercat setmanal. El govern municipal està planificant l'obertura d'una seu definitiva per acollir aquest servei. Segons ha explicat la portaveu del govern, Neus Serra (PDeCAT), es treballa per poder obrir un espai que ofereixi una atenció integral en matèria d'Habitatge i Consum. També ha detallat que aquesta acció es finançarà amb una subvenció de 20.000 euros de la Diputació de Barcelona i que la gestió dependrà de l'Àrea de Serveis a la Persona.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor oferirà informació a la ciutadania sobre els seus drets com a consumidors, alhora que també assessorament i orientació sobre com fer front als problemes derivats del consum i així com eines per prevenir-los. El codi de Consum de Catalunya estableix que la persona consumidora "té dret a la informació, l'educació i la formació".

La portaveu del govern, Neus Serra, ha explicat que "es tracta d'oferir un servei propi que permeti desenvolupar polítiques públiques de defensa dels drets de la ciutadania en l'àmbit de consum i programes per promoure en la societat activitats i actituds de consum responsable". "Esperem que la gent aprofiti la posada en marxa d'aquest nou servei, que estarà al carrer, i que faci les consultes que creguin convenients, també que encara que sigui per curiositat s'animi a preguntar perquè és important saber on hem d'anar quan tenim un problema per tal de solucionar-lo", ha afegit. La regidora ha volgut fer una crida a fer ús d'aquest servei: "És important que tots siguem més conscients dels drets que tenim com a consumidors i com es podem exercir".