L'Ajuntament posa en marxa dilluns la Carpeta Ciutadana per facilitar l'accés i la transparència administrativa

Última revisió 14-01-2020 15:37
29/06/2012

L'Ajuntament de Malgrat de Mar posa en marxa el proper dilluns 2 de juliol la Carpeta Ciutadana, una eina a l'abast de la ciutadania per facilitar l'accés i la transparència al procediment administratiu. Qualsevol ciutadà malgratenc podrà, a través d'un certificat electrònic, accedir des de casa seva a les seves dades com a contribuent, aconseguir un volant d'empadronament o convivència, o bé tramitar el pagament de tributs, entre altres.

La Carpeta Ciutadana vol facilitar l'accés per mitjans electrònics dels ciutadans a la informació i al procediment administratiu, així com promoure la proximitat amb el ciutadà i la transparència administrativa. Per accedir-hi cal tenir un dels següents certificats electrònics:

-DNI-e
-L'idCat (emès per CatCert ),
-Certificat d'identitat de persona física emès per la FNMT - RCM
-Certificat de persona jurídica en l'àmbit tributari, emès per la FNMT - RCM

L'idCat es pot sol·licitar a les oficines del Registre del mateix Ajuntament.

El ciutadà tindrà a la carpeta tota la informació que l'Ajuntament disposa sobre ell: expedients que hagi iniciat, registres d'entrada que hagi fet, tributs, informació del cadastre sobre immobles de la seva titularitat, entre molts altres. Des de casa i sense haver de desplaçar-se a l'Ajuntament, qualsevol veí o veïna de Malgrat podrà imprimir un volant d'empadronament o de convivència, també canviar o domiciliar rebuts i alhora imprimir-los o pagar-los. En el cas dels expedients, es podrà consultar en quina fase del procés administratiu es troben.