La Policia Local es compromet a arribar al lloc de l'emergència en un temps màxim de 7 minuts

Última revisió 14-01-2020 14:26
12/03/2013

La Policia Local ha aprovat una Carta de Serveis, que és un compromís per escrit amb la ciutadania. Es tracta d'un document a través del qual les diverses unitats del cos de policia informen públicament als ciutadans sobre els serveis que gestionen, els compromisos de qualitat, així com els drets i deures del ciutadà. La Policia Local es compromet, entre altres, a arribar al lloc d'un accident o succés en un màxim de 7 minuts, tot i que en aquests moments, aquests serveis es presten en uns 4 min

El regidor de Convivència, Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Valentín Rodríguez, ha explicat que la Carta de Serveis és un compromís amb el ciutadà. "Això que es parla tant que la Policia Local sigui efectiva i propera, fa anys que ho estem fent. Ara és una garantia que posem per escrit", ha afegit el responsable polític de la Policia Local.
><br> L'inspector en cap de la Policia Local, Joaquim Martínez, ha detallat que aquest compromís per escrit té dos objectius: d'una banda, facilitar als ciudatans l'exercici dels seus drets, i alhora, informar-los sobre el nivell de qualitat que poden esperar dels serveis; i per una altra banda, comprovar el grau de compliment per part de la Policia Local dels compromisos assumits i així fomentar la millora contínua per incrementar el grau de satisfacció dels ciutadans.
><br> Entre els compromisos que inclou la Carta de Serveis aprovada destaquen el d'assistència a persones, l'atenció a menors, l'assistència a víctimes de delictes i maltractaments, la intervenció i mediació en conflictes veïnals i la prestació d'informació telefònica i presencial les 24 hores al dia durant els 365 dies l'any. També hi ha el compromís a arribar al lloc d'un accident de trànsit o d'urgències o emergències, en un temps màxim de 7 minuts. De fet, l'inspector en cap de la Policia Local ha puntualitzat que en aquests moments, aquests serveis es presten en uns 4 minuts, aproximadament. Un altre dels compromisos destacats és el de no superar els 20 minuts d'espera per al ciutadà en cas d'haver de presentar una denúncia.
><br>
><br> Carta de Serveis
><br>