El desplegament de la tecnologia 4G pot provocar interferències amb la TDT

Última revisió 12-12-2019 23:18
22/01/2016

El govern espanyol ha habilitat un número de telèfon gratuït i una pàgina web d'informació. A més, es podrà sol·licitar una actuació tècnica gratuïta si el problema de recepció és per aquesta causa.

La posada en marxa de serveis de telefonia mòbil 4G en les mateixes freqüències que fins fa poc ocupaven els canals de TDT (banda de 800 Mhz) pot provocarinterferències en alguns canals de TDT, sobretot en aquells que es reben a través de freqüències pròximes (canals 60 i 61) o en edificis que estiguin molt a prop de repetidors de telefonia. El desplegament de la tecnologia 4G va començar el mes de juliol de l'any passat i s'acabarà el març d'enguany.

En el cas de Malgrat de Mar, aquestes possibles incidències no tenen res a veure amb els problemes de recepció de TDT que van experimentar alguns veïns abans de l'estiu passat. En aquella ocasió les incidències van ser provocades per una avaria al repetidor del turó d'en Serra, que dóna servei a la majoria de veïns de Malgrat i una part de Palafolls.

Per tal de minimitzar els problemes el Ministerio de Indústria, Energía y Turismo ha posat en marxa diverses mesures que consisteixen en una actuació tècnica gratuïta per a l'usuari per tal de garantir la correcta recepció del senyal de TDT. Aquesta actuació consisteix bàsicament en la col·locació d'un filtre en la antena receptora de l'usuari. Els propietaris que visquin en comunitats de veïns i que es vegin afectats han d'acudir al president de la comunitat per tal que gestioni la incidència. Els usuaris que tinguin una antena pròpia hauran de fer ells la gestió.

Per tal de gestionar les incidències que puguin sorgir es pot trucar al telèfon gratuït 900 833 999 o visitar el web www.llega800.es