180 alumnes de Secundària participen en una xerrada sobre la Tordera per potenciar l'interès vers la ciència i la tecnologia

Última revisió 14-01-2020 15:36
22/11/2012

El Departament d'Ensenyament i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació van organitzar ahir de manera simultània un centenar de xerrades-col·loqui a tot el territori, adreçades a l'alumnat de 4t d'ESO i Batxillerat. A Malgrat, 180 alumnes de les escoles Fonlladosa, Vedruna, de l'institut Ramon Turró van participar al Centre Cultural en una xerrada que portava per títol "Tornem a la Tordera!" a càrrec de la doctora en Ciències Ambientals, Roser Maneja de la Universtitat Autònoma de Ba

El projecte de l'Observatori de la Tordera va iniciar la seva metodologia de monitoratge d'indicadors socioecològics a la conca del riu Tordera (NE, Catalunya) l'any 1996, com a resultat d'un conveni entre l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona, l'Agència Catalana de l'Aigua i l'Ajuntament de Sant Celoni. Des d'aleshores s'han consolidat més d'una desena de línies de recerca, algunes de les quals han estat utilitzades pel testatge pilot de protocols per a la implementació de la Directiva Marc de l'Aigua en l'àmbit de Catalunya. La trajectòria científica i el caràcter pioner del projecte representen el punt de partida per plantejar una estratègia educativa, comunicativa i de participació que té com a principal objectiu la transferència de coneixement vers la població escolar de la conca.

L'any 2004 l'Observatori va crear el seu propi Programa d'Educació Ambiental, Comunicació i Formació (PROECA), amb la finalitat de comunicar i divulgar en tots els àmbits socials, especialment en l'educatiu, els resultats obtinguts a partir de les diferents línies de seguiment del projecte.